17 listopada odbyły się eliminacje szkolne Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej, w których udział wzięło siedmioro uczestników. Do etapu wojewódzkiego zakwalifikowało się dwoje uczniów VI LO:
Oliwia Kulikowska z klasy 3c i Paweł Skowronek z klasy 2a3
GRATULUJEMY!
Test (dostępny tu) obejmował zagadnienia:
- Rozwój rodzajów i gatunków filmowych w różnych okresach historycznych.
- Kino autorskie a kino gatunków.
- Osobowości polskiego kina.
- Główne nurty i kierunki w polskim kinie np.: socrealizm, Szkoła polska, Kino moralnego niepokoju, nurt obrachunków ze stalinizmem, kino lektur szkolnych, Trzecie kino polskie, kino poprzełomowe, Pokolenie 2000.
- Środki filmowego wyrazu.
- Wkład Polaków w rozwój kinematografii na przełomie XIX/XX w.
- Historia kina polskiego.
- Polskie festiwale i nagrody filmowe.
- Instytucje wspierające polską twórczość filmową
- Audiowizualne repozytoria cyfrowe w Polsce.
- Dokonania polskich twórców filmowych na arenie międzynarodowej.
- Od pomysłu do premiery. Zawody filmowe i etapy powstawania filmu.
- Wzajemne relacje popkultury i filmu.
- Wpływ estetyki nowych mediów na język filmu.
- Etyka w filmie dokumentalnym.
- Etyka i język przekazu dziennikarskiego.
- Specyfika podstawowych rodzajów i gatunków dziennikarskich.
- System medialny w Polsce.
- Cechy komunikacji masowej i komunikowania publicznego.
- Osobowości polskiego dziennikarstwa.
- Metody i techniki komunikacji.
- Instytucje polskiego systemu medialnego.
- Konwergencja mediów we współczesnym dziennikarstwie i filmie.
- Symplifikacja przekazów medialnych.
- Sztuka retoryki i różne techniki komunikacji społecznej.
- Perswazja i manipulacja w mediach.
- Reklama i PR jako procesy komunikacji.
- Wpływ kultury na teksty reklamowe
Przed etapem szkolnym Olimpiady, 15 października, uczestnicy i klasa filmowa mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach filmowych zorganizowanych przez Filmotekę Szkolną. Wędrująca Filmoznawczyni Filmoteki Szkolnej, Maria Błędowska, zapoznała uczniów z podstawami języka filmowego, zasadami montażu i sposobami ukazywania czasu w filmie.
Uczniowie analizowali również film Marcela Łozińskiego pt. "Ćwiczenia warsztatowe" (1986 r.) ukazujący propagandową siłę montażu i związane z nim możliwości manipulowania widzem.
Uczniowie analizowali również film Marcela Łozińskiego pt. "Ćwiczenia warsztatowe" (1986 r.) ukazujący propagandową siłę montażu i związane z nim możliwości manipulowania widzem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz